Walczy się o klienta na najróżniejsze sposoby. Reklama, oferty sklepowe, rabaty, promocje, niskie ceny i wiele więcej. Niektórzy stawiają na swoja markę, a inni na innowacyjność. Trzeba jednak pokazać się z tej oryginalnej i najlepszej strony. W przeciwnym razie sklep nie ma szans na to, aby zaistnieć na arenie zakupów i zwojować tam wiele. Walka o klienta jest widoczna praktycznie w każdym segmencie. Nie tylko przy zakupach, ale i usługach oraz przy wielu innych miejscach, które generują pieniądze. Tak naprawdę walczy się nie o klienta, a o jego pieniądze. Gdy udaje się nam zdobyć klienta – rzeczą jasną jest, że będzie on robił duże zakupy i zostawiał w kasie sklepu jeszcze więcej pieniędzy. Czym więcej takich stałych klientów – tym większy zysk, a co za tym idzie – jeszcze więcej możliwości. Konkurencja myśli tak samo, dlatego nie odpuści tak łatwo. Prawda jest taka, że nie każdy będzie lubił dany sklep. Jedni chwalą sieć sklepów za niskie ceny i miłą obsługę, a pozostali klienci mogą narzekać na niemiłą obsługę i wysokie ceny. To zależy od punktu widzenia i od podejścia danego klienta. Wszystkich nie pozyskamy i to jest pewne. Ważne jest jednak to, aby zdobyć jak największą ilość i pokazać, że konkurencja na tym traci. Wtedy możemy czuć się wygranymi w kwestii zakupów i marketingu sklepu.
Written on listopad 9th, 2012 by admin