Pod wpływem impulsu można robić różne rzeczy. Jedną z nich są bez wątpienia zakupy. Tak zwany zakup impulsowy jest związany z psychologią, a dotyczy rzeczy, którą kupuje się bez większego namysłu, w zasadzie odruchowo. Obliczanie, jak często można pozwolić sobie czy też realizować zakupy impulsowe, jest dość proste. Zależność brzmi tak – im większa zasobność portfela danej osoby, tym większa szansa na zakup impulsowy. Wszystko na temat tej teorii wiedzą duże i mniejsze centra zakupowe, gdzie istnieje system samoobsługi. Towary są w takich cenach i tak rozmieszczone, aby zmieścić się w nawet w możliwościach osób niezamożnych. Co istotne, zakupy impulsowe to nie tylko wszelakie towary, które ustawione są blisko kas lub też inne będące w promocjach, ale po prostu te, które ludzie z rozmaitych przyczyn kupują. Wbrew pozorom jest ich całkiem sporo – badania przeprowadzone w tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątym czwartym roku wskazują, że aż pięćdziesiąt dwa procent wszystkich zakupów stanowią te niezaplanowane. Chcą zaoszczędzić ludzie stosują rozmaite środki obronne, które mają temu zapobiegać. Najprostszym z nich jest lista, ułożona alfabetycznie zmusza do określonego poruszania się po sklepie i kupowania tylko tego, czego potrzebujemy. Innym – wszelakie kalkulatory automatyczne, jakie można znaleźć chociażby w komórkach.
Written on styczeń 20th, 2014 by admin