Konkurencja między sklepami

Dla klienta zakupy to tylko i wyłącznie proces, dzięki któremu można w legalny sposób pozyskać taki towar, który jest nam w danej chwili potrzebny. Pod warunkiem, że cena nam odpowiada, a jakość towaru jest nienaganna. Jednak dla właścicieli sklepów terminologia zakupów się zmienia. Dla nich to walka o każdego klienta, o zarobek i przede wszystkim walka z konkurencją, czyli z innymi sklepami, które mogą działać w rejonie. W Internecie także jest konkurencja. Dany sklep online to nie musi być monopol w danym segmencie. Jest wiele stron internetowych, które oferują tego typu usługi internetowe. Między nimi także widać konkurencję. Gdy walczymy z innym sklepem – wówczas obniża się ceny, organizuje promocje i reklamuje nasz sklep, który w oczach klientów powinien być idealny. Gdy uda się nam pozyskać taki obraz – na pewno zdobędziemy przewagę. Cała zabawa polega na tym, aby zatrzymać swoich stałych klientów sklepu i pozyskać nowych, którzy jeszcze do tej pory chodzili do konkurencji. Tak wykańcza się inne sklepy w pobliżu. Dlatego wielkie sieci supermarketów nie budują nowych sklepów tam, gdzie są inne markety. Dlaczego? Ponieważ konkurencja jest zabójcza i może być bardzo kosztowna. Klient się tym nie przejmuje. On na takiej walce zyskuje jeszcze więcej, gdyż może udać się tam, gdzie akurat jest promocja i zaoszczędzić.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.