W sklepach na każdym kroku można zaobserwować wszelkie chwyty marketingowe, które mają na celu zainteresowanie klienta na zwrócenie jego uwagi na dany sklep oraz na dany produkt. Na pewno każdy z nas zauważył iż w sklepach zawsze panuje przyjazna atmosfera, unosi się miły zapach a z głośnika leci muzyka. Przeważnie dostosowana jest ona do koncepcji sklepu. Jeżeli odwiedzamy sklep dla młodzieży będzie tam lecieć muzyka popularna, grana w radiach czy na imprezach. Natomiast jeżeli odwiedzimy sklepy dla osób z wyższej klasy możemy spodziewać się tam muzyki klasycznej. M a to sprawić iż z ochotą zostaniemy do końca a nie raz do końca kawałku muzycznego jaki leci. Ważne jest także to by nie od razu kupować rzeczy w pierwszym lepszym sklepie. Wówczas może okazać się, że parę sklepów dalej ta sama upatrzona przez nas bluzka jest jeszcze tańsza. Chwytem marketingowym jest także to iż produkty czy to spożywcze czy też odzieżowe porozrzucane są po całym sklepie. Ma to na celu zainteresowanie nas innymi produktami, które znajdują się po drodze do naszego produktu. Dlatego też ważna jest lista zakupów, która będzie nam przypomnieć dokładnie po co weszliśmy do danego sklepu. Ważne jest także to by stojąc przy kasie nie sięgać po małe rzeczy, które się właśnie przy niej znajdują. Nie są one umieszczone bez celowo w tym miejscu. Stojąc w długiej kolejce nie raz sięgamy po batoniki czy inne produkty. Chwytów marketingowych jest bardzo dużo i nie każdy z nas pozna je wszystkie. Najważniejsze jest to by wiedzieć po co się idzie do sklepu i nie rzucać się na każdą promocje jaka jest w danym sklepie. Wówczas nie będziemy wydawać nie potrzebnej gotówki.
Written on listopad 9th, 2012 by admin